یک پروژه آموزشی انقلابی در دهه 1980 ابزارهای محاسبات را در دستان دانش آموزان قرار داد و تغییرات حتی بیشتر را پیش بینی کرد.
در ماه اکتبر، موسسه ایجاد MIT Stephen A را اعلام کرد. کالج محاسبات Schwarzman، یک شرکت جدید بلندپایه که دانش آموزان را قادر میسازد تا اهداف آموزشی خود را به اهدافشان ترجیح دهند. اما ایده هایی که این تلاش جدید هیجان انگیز را به ارمغان میآورد، میتواند یک مکاشفه دور داشته باشد، مخصوصا در میان فارغ التحصیلان، در MIT در طول دهه 1980 از زمان پخش شرکت های کامپیوتری آغاز شد که به طرز چشمگیری تغییر یافتند، چگونه دانشجویان مقطع کارشناسی و فارغ التحصیلان آموختند.
پروژه Athena تلاش گستردهای برای ایجاد ابزارهای محاسباتی برای هر رشته در موسسه بود و دانش آموزان را با دسترسی سیستماتیک به رایانه ها. پروژه جدیدی که ایستگاه های کاری کامپیوتری و برنامه های آموزشی را به نمایش گذاشت، Athena نقطه عطفی در تاریخ سیستم های توزیع شده بود و برنامه های الهام بخش مانند Kerberos. این همچنین محاسبات آموزشی را برای موسسه و فراتر از آن انقلاب کرده و محیط محاسباتی را ایجاد کرده است که بسیاری از دانشجویان و استادان هنوز در امروز کار میکنند.
جوئل موسز، استاد مؤسسه در MIT و یکی از رهبران اولیه پروژه Athena میگوید: قبل از اینکه [آتنا] [Athena] داشته باشیم، دانشجویان ما از کمبود محاسبات در چنین موسسه تکنولوژیکی شکایت کردند. آتنا، MIT را به یکی از مؤسسات غنی از رایانه در کشور تبدیل کرده است.
دانیال روس، اندرو و ارنا ویتربی، استاد برق و علوم کامپیوتری و مدیر آزمایشگاه اطلاعات کامپیوتری و هوش مصنوعی MIT میگوید، بنیانگذاران پروژه آتنا، معتقد بودند که محاسبات باید به طور گستردهای توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار گیرد.
آنها برای ایجاد یک محیط آموزشی برای ایجاد توانایی دانش آموزان MIT برای انجام این کار تلاش کردند. از آن زمان، دانش آموزان و دانش آموزان MIT اثر انگشت خود را در سراسر بزرگترین دست آوردهای در زمینه محاسبات از سیستم به نظریه به هوش مصنوعی را ترک کرده است، او میگوید.
در سال 1983، پروژه Athena شروع شد، هنوز هم ممکن است دانش آموزان برای دریافت یک مدرک علمی یا مهندسی از MIT بدون اینکه به یک کامپیوتر دست زده باشند. این کامپیوترهای ناامید کننده از سال 1947 هنگامی که نیروی دریایی خلع سلاح I، یکی از اولین کامپیوترهای زمان واقعی در جهان،. (توسط لوله های خلاء طراحی شده است. ) اما در آن زمان، کامپیوترها تقریبا توسط بودجه تحقیقاتی تأمین شد که استفاده از آنها را محدود کرد.
پیش آتی، دانش آموزان MIT که نیاز به استفاده از رایانهها دارند میتوانند بر روی سیستم های محاسباتی مانند CTSS کار کنند. هرچند این سیستمها دارای معایبی بودند. برای یک چیز، دانش آموزان اغلب مجبور بودند در تمام ساعات روز برای انجام کار خود صبر کنند. در سال 1969، موسسه از CTSS به MULTICS نقل مکان کرد، که عمدتا توسط بودجه پژوهشی با دسترسی محدود برای اهداف آموزشی پشتیبانی میشد. این شامل یک جنبه زمانی است که به این معنی است که اگر دانش آموزان بیش از زمان اختصاص داده شده خود را مجاز به اجرای هر برنامه بیشتر تا زمان بارگذاری مجدد.
(قبل از آتنا) هیچ دسترسی اینترنتی یا ایمیل وجود نداشت، هیچ راهی برای به اشتراک گذاشتن فایلها و هیچ چیز استانداردی وجود نداشت. هیچ چیز نیست. اراول مورمان، مدیر نیمه دوم این پروژه هشت ساله میگوید، ادو میگوید. آتنا همه چیز را تغییر داد.
حتی زمانی که کامپیوترهای شخصی برای اولین بار در اواسط تا اواخر دهه 1980 در محوطه دانشگاه ظاهر شدند، برای دانش آموزان خیلی گران بود. برای حدود 1000 دلار یک مصرف کننده میتواند یک رایانه با یک هارد دیسک 5 مگابایتی بپردازد که امروزه در مورد فضای کافی برای ذخیره MP3 از بنی تایلر Total Eclipse of the Heart است که آهنگی است که در سال اول در نمودارهای Athenas قرار دارد.
رفتن رفتن.
رهبری در MIT میدانست که به عنوان یک مدرسه فن آوری محور، MIT نیاز به محاسبه بیشتر در آموزش و پرورش خود را. بنابراین، در ماه مه سال 1983، تحت نظارت کمیته دانشکده از گروه مهندسی برق و علوم کامپیوتری از جمله موزیس رئیس جمهور EECS، مایکل Dertouzos، مدیر آزمایشگاه علوم کامپیوتر (در حال حاضر CSAIL) و دین. این پروژه به شدت با پرداخت مالیات از شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) و آی بی ام پرداخت شد.
رهبران پروژه آن را به نام پروژه آتنا پس از الهه یونانی باستانی عقل، جنگ و صنایع دستی نامگذاری کردند. با این حال، بر خلاف نامزدی او، آتنا به طور کامل با برنامه هایی از سر سازندگانش به طور کامل شکل نگرفت. وقتی پروژه شروع شد، بلندپروازانه و کمی مبهم بود. اهداف عبارتند از ایجاد یک شبکه همگرا از رایانه های سازگار، ایجاد پایگاه دانش برای تصمیم گیری های آینده در محاسبات آموزشی، کمک به دانش آموزان به اشتراک گذاری اطلاعات و به طور کامل بیشتر در تمام رشته ها.
برای ارائه سیستم با برخی از وضوح و جهت، کمیته به دانشکده رفت و از آنها خواسته بودند که نرم افزار خود را برای استفاده در کلاس های خود و برای دانش آموزان برای کار بر روی. پروژهها در مجموع 125 در مجموع از شبیه سازی مهندسی هوا و فضا به برنامه های یادگیری زبان به ابزارهای مدل سازی زیست شناسی رسیده است.
اتهام خاموش شد.
موسی میگوید، ما احساس میکردیم که میتوانیم آتنا موفق شود، اگر از برخی برنامهها شگفت زده شد. معلوم شد که شگفتی های ما عمدتا در علوم انسانی بود.
یک چنین شگفتی، پروژه Written Athena بود که توسط استادان MIT James Paradis و Ed Barret هدایت شد و هدف آن ایجاد یک سیستم کلاس آنلاین برای تدریس نوشتن مقاله علمی. این سیستم به دانش آموزان اجازه میدهد که مقالات را ویرایش و حاشیه نویسی کنند، کلاس های حاضر را ارائه دهند و تکالیف خود را انجام دهند.
سخت افزار.
البته، برای اینکه دانش آموزان بتوانند از تمام برنامه های آموزشی استفاده کنند، باید پایانه های آنها به اندازه کافی برای دسترسی به سیستم باشد. به همین ترتیب پروفسور جروم سلرتز وارد شد. در حالی که بسیاری از رهبران پروژه بر روی نظارت بر پیشنهادهای علمی و تحقیقاتی تمرکز داشتند، سلرتز به عنوان مدیر فنی این پروژه در سال 1983 وارد شد و تلاش کرد تا ایستگاههای کاری فیزیکی را که توسط آی بی ام ساخته شده است، به همه دانش آموزان برساند.
خوشبختانه برای Saltzer و MIT، از زمان آغاز و پس از آن، پروژه Athena در حال برپایی لایه های رایانه های توزیع شده در آن زمان بود. این موسسه یک سری از شرکای علاقمند در صنعت را یافت، مانند IBM و DEC، که مایل به ارائه مالی، تکنولوژی و سخت افزار MIT بودند.
پروژه آتنا به طور رسمی در سال 1991 به پایان رسید. تا آن زمان پروژه (و محاسبات به طور کلی) تبدیل شده بود بسیار فراگیر و عادی در دانشجویان زندگی MIT. صدها ایستگاه کاری Athena در خوشه های اطراف دانشگاه وجود داشت و دانش آموزان از آنها برای اندازه گیری جریان خون استفاده میکردند، بال هواپیما طراحی میکردند، بحث های علوم سیاسی را انجام میدادند، دیجیتال مقالات علوم انسانی و صدها چیز دیگر را مرور میکردند.
عقل آتنا امروز.
اکنون 27 سال از زمان پروژه Athena به پایان رسیده است، اما محیط محاسبات Athena همچنان بخشی از زندگی روزمره در MIT است. خوشه Athena در اطراف محوطه دانشگاه وجود دارد، و بسیاری از ایستگاه های کاری به چاپگرها متصل شده و در دسترس دانشجویان 24 ساعته در روز، هفت روز در هفته (هرچند ایستگاه های کاری کمتری نسبت به آنها وجود دارد و معمولا برای برنامه های کاربردی تخصصی استفاده میشود).
اگرچه اهداف اصلی پروژه Athena آموزشی بود، اما اثرات طولانی مدت آن بر طیف وسیعی از فن آوری ها، محصولات و خدماتی که جامعه MIT هر روز درگیر آن بود، اغلب بدون آنکه آن را دانست. تاثیر Athenas میتواند در ادغام نرم افزار شخص ثالث مانند Matlab در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. استفاده از دانش آموزان پنجرهی همپوشانی میتواند فیلمها را در یک پنجره تماشا کند، با دوستان و همکلاسی های دیگر در چت روبرو باشد، و کار مشق شبانه در یک سوم آغاز سیستم پنجره X است که در حال حاضر رایج در نمایش یونیکس است. آتنا همچنین به توسعه سیستم اعتبارسنجی Kerberos منجر شد (که به همراه اسطوره شناسی یونانی پس از سگ سه سرهای که سرزمین عالم را نگهبانی میدهد) که در حال حاضر در موسسات سراسر جهان استفاده میشود.
برای Drew Houston 05 Athena منبع الهام بود.
با Athena، شما میتوانید در هر یک از (صدها) ایستگاه های کاری در محوطه دانشگاه نشست و کل محیط زیست به دنبال شما در اطراف نه تنها فایل های خود را، او میگوید. وقتی فارغ التحصیل شدم، نه تنها این کار را نکردم، بلکه برای اکثر مردم که چنین چیزی نداشتند احساس میکردم، بنابراین من مطمئنا فرصتی عالی برای ارائه این نوع تجربه به یک مخاطب بسیار بزرگ داشتم.
نتیجه Dropbox بود، که هوستون و بنیانگذارش در سال 2008 راه اندازی شد، به کاربران امکان دسترسی به فایلهای خود را از هر دستگاه همگام سازی. هوستون میگوید هنگامی که ما مهندسان را استخدام کردیم، بخشی از زمین ما در حال تلاش برای ساختن آتنا برای بقیه جهان بودیم.
همانطور که MIT با کالج جدید به جلو میرود، ایان Waitz، معاون رئیس جمهور، موازی بین کالج و پروژه آتنا را میبیند. همانند دانشکده جدید، آتنا یک راه برای تغییر ساختار آموزش MIT بود و یک پلت فرم برای دانش آموزان برای ایجاد و حل مشکل.
یکی از چیزهایی که ما در اینجا انجام میدهیم تلاش است تا منابع را برای استفاده مردم فراهم کنیم و آنها حتی ممکن است از آنها استفاده کنند به طوری که ما تصور نمیکنیم، Waitz میگوید. این یک مقایسه بسیار گسترده با بسیاری از چیزهایی است که ما در اینجا در MIT انجام میدهیم، ما مردم را با هم ترکیب میکنیم و ابزار و مشکلات آنها را حل میکنیم و آنها را کنار میگذاریم و آن را انجام میدهیم.
کامپیوترها زندگی روزمره ما را در یک میلیون راه ساده تر کردهاند که مردم حتی از خرید آنلاین تا دوربین های دیجیتال، از ترمز ضد قفل به پرونده های سلامت الکترونیک اطلاع ندارند و همه چیز بین آنها اضافه شده است.
رایانه به ما کمک میکند همه چیزهای کوچک و همچنین برای چیزهای واقعا بزرگ مانند سفر به ستاره ها، توالی ژنوم انسان، ساخت غذا، دارو و زندگی ما، حیاتی است. از طریق MIT Schwarzman College of Computing ما محیط آموزشی و تحقیقاتی را ایجاد خواهیم کرد تا ابزار محاسباتی را قوی تر کنیم و راه های جدیدی را برای کاربرد آن پیدا کنیم.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت نگاهی به پروژه Athena یک پروژه آموزشی انقلابی در دهه 1980 Rated 5 / 5 based on 1 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟