تجارت الکترونیک؛ E-Commerce مبحث تجارت الکترونیک که به عنوان یک تسریع کننده مطمئن در افزایش بهرهوری و رشد اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرد، از جمله مباحثی است که همواره در شرکتهای دولتی و خصوصی مورد توجه قرار گرفته است. بهطور کلی با آماده سازی زیرساختهای توسعه تجارت الکترونیک میتوان به ایجاد یک محیط تجاری مناسب کمک کرده و شرایط جذب سرمایه گذاران بیشتری را به وجود آورد.
در سادهترین تعریف تجارت الکترونیکی عبارت است از: « یافتن منابع، انجام ارزیابی، مذاکره، سفارش، تحویل، پرداخت و ارائه خدمات پشتیبانی » که به صورت الکترونیکی انجام میگردد.
مأموریت بخش تجارت الكترونیكی شرکت پیشگام، توسعه سیستمهای اطلاعاتی در محیط وب و نیز ارائه خدمات تجارت الكترونیكی است که در این راستا، بیش از دهها پروژه ملی و بین المللی را طی ســالیان گذشته بــا موفقیت به اتمام رسانده اســت.
وب سایت؛ کلید ورود به تجارت الکترونیکطراحی یک سایت تجارت الکترونیک بسیار جدی تر و مشکل تر از داشتن یک سایت جالب برای بازدید کننده است. هر چند جذابیت سایت عامل مهمی است اما باید به همان اندازه به کارایی سایت نیز اهمیت داده شود. یک سایت تجارت الکترونیک قطعا با سایت های شخصی و یا سایت سازمانهایی که قصد فروش از طریق سایت را ندارند، تفاوت دارد. تمرکز روی طراحی و سیستم هدایت و دیگر جنبه های سایت، همه باید به نحوی باشد که هدف اصلی سایت که همان فروش است، را برآورد. متخصصان TNP با بکارگیری بالاترین سطح استاندارد جهانی در زمینه کسب و کار الکترونیک، زمینه حضور موفق شما را در حوزه آنلاین فراهم کرده اند.
مزایای تجارت الکترونیک : - بستر مناسب و قدرتمند تبادل اطلاعات
- حذف واسطهها در بازار
- افزایش فروش حداقل تا 30 درصد
- بالا رفتن قدرت خرید خریداران
- پیدایش بازارهای بیشتر برای تولید کنندگان و فروشندگان
- ورود شرکت های جدید و نوپا به عرصه رقابت
- سفارشی بودن محصولات و خدمات
- شناسایی مخاطبان و نیاز آنها برای ارتقاء محصولات
- خدمات پشتیبانی بهتر
- تبلیغات موثر و هدفمند با کمترین هزینه
- توسعه نشان تجاری
- سرعت در بررسی بازخورد ارائه محصولات یا خدمات جدید
- کنترل دقیق وضعیت رشد و رکود کسب و کار