لابراتوآر X یا Google X سابق، جایی است که قدرتمند ترین استارتاپ دنیا در آن به تحقیق و توسعه میپردازد. شرکت های بزرگ معمولاً پس از کسب چند موفقیت محتاط تر میشوند، اما استرو تلر (Astro Teller)، رهبر X در تازه ترین سخنرانی خود در کنفرانس تد گفت گوگل از مسیر شکست است که به پیروزی میرسد. اگر بخواهیم این گفتهی او را به شکل دیگری بازگو کنیم باید به زبان ساده بگوییم تیم او سعی میکند ایدهها را تا جایی که میشود به شکست بکشاند.
تلر در سخنرانی خود گفت: «ما بخش اعظمی از زمان خود را صرف شکستن چیزهای مختلف و اثبات اشتباه بودن ایده هایمان میکنیم. اول از همه به سراغ دشوار ترین بخش های مسئله میرویم. هیجان زده میشویم و با خود میگوییم امروز چگونه قرار است پروژهی خود را زیر پا له کنیم؟ ما تعادل جالبی داریم: اجازه میدهیم نوعی خوش بینی بدون پشتوانه، پیشران چشم اندازمان شود، سپس شک گرایی ناشی از اشتیاق خود را به کار میگیریم تا روح واقعیت را نیز به کالبد آن چشم اندازها بدمیم».
به بیان ساده راز موفقیت گوگل این است: گوگل این را میداند که اکثر ایده ها، یا از اساس و یا در اجرا ایده های بدی هستند. این، همهی ایدهها را شامل میشود. در واقع هرچه زودتر این را بفهمید و بپذیرید، کسب و کارتان شکوفا تر خواهد شد.
دیمون براون کارآفرین نیز در همین راستا میگوید: «وقتی شرکتم را فروختم، برای تلاش مجدد فشار فوق العادهای روی خودم احساس کردم؛ ما اپلیکیشنی درجه یک داشتیم و روی جلد وال استریت ژورنال بودیم. من به ایده های متعددی فکر کردم، اما هفتهها طول کشید تا متوجه شدم اغلب آنها ایده های بدی هستند. علت اینکه به خاطر ایده های متوسط و معمولی هیجان زده میشدم این بود که میترسیدم ایدهی دیگری به ذهنم نرسد. وقتی طعم موفقیت را چشیده باشید این احساس برایتان آشنا خواهد بود. خوشبختانه، آنقدر شجاعت پیدا کردم که پیش از تحمیل وقت تلف شدهی بیشتر بر خود، ایده هایم را در هم شکستم».
بنابراین پیش از آنکه ایده هایتان را به اجرا در بیاورید، این نکات را مد نظر داشته باشید:
از ایده نداشتن نترسید
هیچکس نمیتواند خودش را به باهوش بودن مجبور کند؛ شکوفایی شما تنها بر پایهی ایده هایتان استوار نیست، بلکه زمانبندی محیط و منابعی که در اختیار دارید نیز در آن نقش دارند. صرفاً به این دلیل که ایدهی دیگری ندارید وقت خود را صرف ایدهای نکنید. فاصلهای که بین ایده ها میافتد به شما اجازه میدهد ایده های بهتری داشته باشید.
خودتان را در آینده قرار دهید
آیا مثلاً یک سال دیگر هم با همین عشق و علاقه به کار ادامه میدهید؟ پیش از آن که تا ته خط را بروید به فکر یک نمونهی اولیه یا اجرای آزمایشی باشید. بازخور گرفتن از دیگران خوب است اما آزمون واقعی ایده های شما آن است که ببینید وقتی شروع به پوشاندن جامهی عمل به ایدهی خود میکنید چه حسی به آن دارید.
تا جایی که میشود دیگران را وارد ماجرا نکنید
به ازای هر ایلان ماسکی که چشم انداز خود را بی کم و کاست به اجرا در میآورد، کانیه وستی نیز وجود دارد که با وجود بیانیه های متعدد، از پس قول و قرار هایش بر نمیآید. اغلب اوقات بهترین کار این است که حداقل تا وقتی نسبت به ایدهی بزرگ خود تا حدی اطمینان خاطر پیدا نکرده اید دیگران را از ماجرا بیرون نگه دارید. اگر در میانهی راه احساس کنید ایده تان چنگی به دل نمیزند چه؟ داشتن تعهدی عمومی برای اجرای آن ممکن است شما را به طی مسیری وادار کند که میدانید نتیجهای برایتان در بر نخواهد داشت.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت برای رسیدن به موفقیت گاهی باید ایده هایتان را زیر پا له کنید Rated 5 / 5 based on 6 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟