نقش وب سایتها در تجارت الکترونیکی و جذب و جلب مخاطب و مشتری مانند ویترین های مغازه است. هر قدر که ویترین مغازه شیک و تمیزتر باشد و به علاوه جمع و جور باشد، به مشتری در انتخاب خرید کمک بیشتری خواهد کرد و او را به خرید بیشتر راغب میکند. در طراحی و پیاده سازی وب سایت های تجاری نیز باید این نکته را مد نظر داشت و نباید همه محصولات خود را از ریز و درشت روی صفحه اصلی Web Site قرار داد و انتظار داشت که مشتری بتواند سریع به محصول خود دست یابد، بلکه باید آنها را به صورت دسته بندی شده و منظم قرار داد و حرکت کاربر را هدفمند کرد، برای این منظور ۱۰ نکته را که از مهم ترین شاخصهها در طراحی وب سایت برای جلب مخاطب بیشتر است، در زیر آورده ایم:
۱) داشتن هدف
کاربران باید از دلیل خود برای بازدید از سایت شما آگاه باشند، زیرا زمان آنها دارای ارزش است و لذا داشتن چشم اندازی کاملاً روشن درباره وب سایت و نیز آینده آن به شما کمک شایانی خواهد کرد و لذا هدف و رسالت خود را به بازدید کننده یادآور شدید. هیچ گاه فراموش نکنید که هدف شما ترغیب مصرف کننده به بازدید مجدد از وب سایت تان است و همواره سعی در تثبیت نام وب سایت خود داشته باشید.
۲) داشتن یک سبک نگارشی معین
سبک نوشتار شما در وب سایت باید اثرگذار و ثابت باشد که بیننده در تشخیص آن به مشکل برنخورد.
۳) داشتن شعار سازمانی
با بهره گیری از شعارهای سازمانی میتوانید تصویر ذهنی اثرگذاری از وب سایت خود در ذهن بازدید کنندگان باقی بگذارید. شعار سازمانی خود را هیچ گاه تغییر ندهید و از آن به عنوان Head وب سایت خود استفاده کنید، زیرا موتورهای جست و جو (Search Engine) در شناسایی وب سایت شما سریعتر عمل خواهند کرد.
۴) به کارگیری لوگوی نوار نشانی
اکنون پیشرفته ترین Browserها امکان شناسایی لوگوهای نوار نشانی را دارند، پس چه خوب است که شما لوگوی خود را در ابتدای نوار نشانی استفاده کنید.
۵) تثبیت لوگو
هر وب سایت را میتوان با لوگویش شناخت، پس هرچه برای طراحی بهتر لوگوی خود سرمایه گذاری کنید، متضرر نمیشوید.
۶) انطباق قالب وب سایت با محتوا
قالبی که برای وب سایت خود در نظر میگیرید، همواره باید با محتویات سایت و نیز زمینه کاری شما همخوانی داشته باشد، زیرا بیشتر بازدید کنندگان شما از متخصصین و افراد باتجربه هستند که در زمینه کاری خود دارای تبحر و تجربه کافی اند، پس سعی کنید به نظرات آنها احترام بگذارید و از تصاویر و عکس های پس زمینه مناسب وب سایت استفاده کنید و تنها به زیبایی وب سایت توجه نداشته باشید و به دنبال یافتن قالب مناسب و پرمعنا برای وب سایت خود باشید.
۷) حضور در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی که در سال های اخیر رواج بیشتری یافته است، مکان هایی برای حضور افرادی است که علایق مشترک دارند و در یک زمینه خاص به دنبال یافتن اطلاعات هستند. این شبکهها بر ایجاد ارتباط On line در بین علاقه مندان تمرکز دارند و روزانه از سوی میلیونها نفر مورد بازدید قرار میگیرند. در صورت ورود سایت هایی به این شبکهها حتماً شناخته تر خواهید شد و تعداد بازدید از سایت شما بالاتر خواهد رفت.
۸) یک رنگ باشید
با توجه به این نکته که رنگها و طرحها همواره در ذهن بازدید کنندگان قرار میگیرند، میتوانید از یک رنگ اصلی در آیکون ها، لوگو و سایر بخش های اصلی سایت استفاده کنید، شما میتوانید با توجه به نوع کسب و کاری که دارید، رنگ گرم و یا سرد مورد نظرتان را انتخاب کنید.
۹) ترویج وب سایت
هرچند که در برقراری ارتباط بین شرکت و فروشنده ابزارهای تبلیغی گوناگونی وجود دارد و پرداختن به تمامی آنها در جای خود ضروری و حائز اهمیت است، اما تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی از مهمترین ارکان اصلی بازاریابی مستقیم است، شما با بهره گیری از طریق ارسال خبرنامه های الکترونیکی، معرفی بانک مقالات فارسی، برپایی سیستم خرید آنلاین، تبادل لینک با سایر وب سایت ها، عضوگیری، ارائه سرویس های خاص و مختلف به کاربران و... سایت خود را به همگان معرفی کنید.
۱۰) تبلیغات
اگر در امر تبلیغات دارای محدودیت مالی هستید، بهتر است در شروع کار تنها به تبلیغات بپردازید و پس از آن به ارتقای محتوا و به کارگیری روش های ارزان وب سایت خود را ترویج کنید.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت نقش وب سایت ها در جذب و جلب مخاطب Rated 4 / 5 based on 1 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟