آیا شما هم به دنبال راه اندازی وبسایتی برای کسب و کار کوچک خود هستید؟ اگر اولین بار است که با چنین پروژهای سر و کار پیدا کرده اید، این فرایند ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد و شما را گیج کند. اما جای نگرانی نیست؛ از این ۵ توصیهی ساده و مفید در طراحی وبسایت خود بهره بگیرید تا کار برایتان ساده تر شود:
۱- کیفیت را بر کمیت ارجحیت دهید
وقتی صحبت از طراحی و توسعهی وبسایت به میان میآید، بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک به سراغ لقمه های بزرگ تر از دهان خود میروند. اکثر این افراد وقتی با طراح یا توسعه دهندهی مربوطه صحبت میکنند، فهرستی بلندبالا از ویژگیها و قابلیت های مختلف پیش روی او میگذارند، اما از بودجهی قابل توجهی که برای تحقق این خواستهها مورد نیاز است خبری نیست.
اما صحبت اصلی این است که نیازی به صرف بودجهی هنگفت نیست. در طراحی سایتی برای یک کسب و کار کوچک، قطعاً کیفیت بر کمیت غلبه دارد. بهتر آن است که به جای صرف منابع مالی برای ساخت سایتی بزرگ و پر امکانات، با یک وبسایت کوچک اما با کیفیت شروع کنید. شروع کوچک به معنای صرفه جویی بیشتر است، چرا که ساخت آن ساده تر بوده و به هزینهی کمتری نیاز خواهد داشت. از طرف دیگر، به شما اجازه میدهد زمان، انرژی، و پول خود را صرف ساخت مهم ترین و حیاتی ترین بخش های وبسایت خود کنید؛ از جمله:
حصول اطمینان از لود سریع آن (کمتر از ۳ ثانیه)
بهینه سازی سایت برای موبایل (طراحی ریسپانسیو)
خلق تجربهای آگاهی رسان برای مشتری
۲- «پیام دعوت به اقدام» خود را برجسته و تقویت کنید
شما باید مثل یک فروشنده با وبسایت خود برخورد کنید؛ وظیفهی وبسایت شما این است که برای کسب و کارتان مشتری راغب بیافریند. وبسایت شما تنها در صورتی موفق به انجام این کار میشود که پیام برجسته و قدرتمندی برای «دعوت به اقدام» (Call to Action – CTA) داشته باشد. بهترین نوع دعوت، پیام های مشوق و محرکی هستند که به مشتری راغب احتمالی شما انگیزهی لازم برای برداشتن قدم بعدی، یعنی خرید محصول یا خدماتی که عرضه میکنید را بدهند.
پیام دعوت به اقدام شما میتواند چیزی شبیه اینها باشد:
«همین امروز با ما تماس بگیرید تا از مشاورهی رایگان ما بهره مند شوید»
«مشتریان جدید برای اولین خرید خود ۱۰ درصد تخفیف خواهند گرفت؛ با ما تماس بگیرید تا از تخفیف خود بهره مند شوید»
«با در دست داشتن پرینت این برگه، میتوانید همراه با خرید خود جایزه بگیرید»
اطمینان حاصل کنید پیام دعوت به اقدام شما به وضوح قابل مشاهده است و به یک راه سریع و مطمئن برای ارتباط مشتری راغب با شما منجر میشود. این راه ارتباطی میتواند فرم تماس، شمارهی تماس، و یا حتی یک آدرس ایمیل باشد.
با این حال، برای آنکه کارایی پیام خود را به حداکثر برسانید، باید آن را جایی از وبسایت خود قرار دهید که کاملاً به چشم بیاید. شیوهی جاگذاری مناسب برای پیام دعوت به اقدام شما میتواند به عنوان نمونه یکی از این چند حالت باشد: به صورت هایلایت در نوار منوی سایت، در مرکز صفحه، و یا در نوار جانبی شناور سایت.
اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید، میتوانید ۶ پیشنهاد جذاب برای داشتن پیام دعوتی گیرا را به طور کامل از نظر بگذرانید.
۳-از زبان قدرتمند تصویر بهره بگیرید
یک وبسایت خوب یعنی وبسایتی که بتواند برای شما مشتری راغب فراهم کند. چنین وبسایتی برای بازگو کردن داستان یک کسب و کار، هم از محتوای متنی بهره میگیرد و هم از محتوای تصویری مثل عکس و ویدیو. بسیاری از کسب و کارها به بخش محتوای متنی توجه میکنند، اما بخش تصویری که به همان اندازه اهمیت دارد را از قلم میاندازند. به یاد داشته باشید، یک تصویر گویا میتواند از هر متنی موفق تر عمل کند.
به عنوان نمونه:
اگر رستوران دارید، باید تصویر اقلام منوی خود را نیز روی وبسایتتان داشته باشید تا حس اشتیاق مشتری را تحریک کنید.
اگر بنگاهی حقوقی دارید، باید تصویر چهرهی تمام اعضای کادر خود را در وبسایتتان داشته باشید تا به مخاطب حس قابل اعتماد بودن بدهید.
اگر فروشگاه لباس دارید، باید تصویر تمام لباس هایی که در موجودی خود دارید را روی وبسایتتان به نمایش بگذارید.
وقتی مشتری بالقوهی شما در لحظهی تصمیم گیری برای خرید قرار میگیرد، استفاده از عنصر بصری به فروش محصول شما کمک میکند. در چنین موقعیتی، محتوای بصری میتواند دلیل انتخاب شما و نادیده گرفته شدن رقیبتان از سوی مشتری باشد.
۴- خود را جای مشتری احتمالی بگذارید
مهم ترین سؤالی که هنگام طراحی وبسایت یک کسب و کار کوچک میتوانید از خودتان بپرسید، میتواند سؤال سادهای مثل این باشد: «مشتری بالقوهی ما وقتی به وبسایت ما مراجعه میکند به دنبال چه اطلاعاتی است؟». پاسخ دادن به این سؤال به شما کمک خواهد کرد بنیان مورد نیاز برای ساخت وبسایت خود را پیدا کنید. اگر برای پیدا کردن پاسخ این پرسش با دشواری مواجه میشوید، جای نگرانی نیست. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید آن است که این سؤال را از مشتریان فعلی خود بپرسید. پاسخ های آنها به شما کمک میکند درک بهتری از محتوای مورد نیاز برای وبسایت خود به دست بیاورید.
۵- از بهینه بودن وبسایت خود برای موبایل و لود سریع آن اطمینان حاصل کنید
لازم نیست از مباحث فنی تولید وبسایت اطلاعات زیادی داشته باشید. اما باید به هر طریقی که شده از ریسپانسیو بودن وبسایتی که توسعه دهندهی وبسایت در اختیارتان میگذارد و نیز لود سریع آن (زیر ۳ ثانیه) اطمینان حاصل کنید. روند اینترنت گردی با موبایل رو به افزایش و در حال پیشی گرفتن از اینترنت گردی با رایانه های شخصی است. نمایشگر دستگاه موبایل به مراتب از نمایشگر رایانه های شخصی کوچک تر است و به اینترنت پر سرعت دسترسی محدود تری دارد. به همین دلیل وبسایت شما باید با صفحهی نمایشگر مخاطب هماهنگ شود و برای لود سبک باشد، وگرنه مخاطب خود را از دست خواهد داد.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت ۵ توصیه مفید برای طراحی وبسایت کسب و کار های کوچک Rated 5 / 5 based on 3 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟