فناوری اطلاعات > بازی - رابط برنامهنویسی چند سکویی وولکن / Vulkan نسل جدیدی از اوپن جی آل برای رندرکردن گرافیک 2 و 3 بعدی است که در سال 2015 توسط توسعهدهندگان Khronos برای صنعت گیم معرفی شد.
درحالیکه سازندگان سختافزار گیم باعرضه جدیدترین کارتهای گرافیک سعی دارند سرعت بیشتری به بازیها دهند، در بخش نرمافزاری و با وولکن بهعنوان پلتفرم بازیسازی یونیورسال میتوان گیم تعریفشده را همزمان روی ویندوز 7، 8، 10 و لینوکس با سرعتبالا و قابلقبول داشت.
ظاهراً کمپانی ِ AMD در سال 2013 رابط جدیدی برای برنامه نویسان گیم به نام Mantle ایجاد میکند که اساس و پایه کار وولکن میشود و نرمافزار چند سکویی/Cross Platform اوپن سورس خود را بنا میکند.
آنتال تانگلر مدیر روابط عمومی در AMD میگوید مزیتهای روی DirectX 12 را میتوان روی وولکن مشاهده کرد که مانند یک پلتفرم برای همه عمل میکند و کدها از روی ایکس باکس بهراحتی روی ویندوز فون نوشتهشده و خوانده میشوند اما برتری وولکن این است که نه فقط روی محصولات مایکروسافت بلکه روی هر نوع کنسول، پی سی، گوشی هوشمند و سیستمعاملی کار میکند و این عامل باعث میشود تا سازندگان و برنامه نویسان به وولکن بهعنوان نسل بعدی رابط برنامهنویسی چند سکویی استفاده کنند.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت آینده صنعت گیم با رابط گرافیکی وولکن متحول میشود؟ Rated 4.5 / 5 based on 2 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟