کارمندان سابق اپل استورها از تجربیات عجیب شان در برخورد با مشتریان این برند می گویند
سه تن از کارمندان سابق اپل که در فروشگاه های خرده فروشی این کمپانی موسوم به «اپل استور» فعالیت داشته اند، اخیراً به گفتگو با وبسایت Thrillist پرداختهاند و از برخی از عجیب ترین تجربیات شان در برخورد با مشتری های این فروشگاهها سخن به میان آورده اند. در میان این صحبتها روایت هایی وجود دارند که میتوانند توجه هر فردی را به خود جلب نمایند.
برای مثال، یکی از کارکنان اسبق برند ساکن کوپرتینو گفته است که اپل بنا داشته درگاه لایتنینگ و کابل های مرتبط به آن را تا پیش از معارفه رسمی از کارمندان خود در واحد های خرده فروشی مخفی نگه دارد تا اطلاعاتی راجع به این پورت به بیرون درز نکند.
از سوی دیگر آنها میخواستهاند محمولهی کابل های لایتنینگ را قبل از رونمایی آیفون ۵ به فروشگاه هایشان ارسال نمایند، لذا تصمیم میگیرند کابل های دارای فیش های جدید را در درون ماکت هایی از کانکتورهای سی پین قدیمی مخفی نمایند که تا آن زمان در آی دیوایسها کاربرد داشته است.
زمانی که اپل از نسل تازه آیفون -یا همان آیفون ۵- با درگاه جدید پرده بر میدارد موضوع به کارکنان اپل استورها اطلاع رسانی میشود و سپس آنها ماکتها را از کابلها جدا کرده و برای عرضه رسمی به مشتریان آماده شان مینمایند.
همانطور که میتوانید تصور کنید احتمالاً مالکین آیفونها هر از گاهی در رابطه با اینکه چطور موبایل شان صدمه دیده دروغ هایی را سرهم میکنند تا شاید بتوانند از گارانتی محصول استفاده برده و به صورت رایگان یک دستگاه نو تحویل بگیرند یا در نهایت شرکت سازنده را مجاب نمایند که بدون دریافت هزینهای اسمارت فون شان را تعمیر نماید.
یکی از کارمندان سابق اپل استور میگوید، مشتری به او مراجعه کرده بوده و تلاش داشته تا وی را متقاعد سازد که تلفن همراهش هنگامی که توسط فضاییها دزدیده شده بوده با مایعی ناشناس و احتمالاً تولید شده توسط بیگانگان در تماس قرار گرفته.
یا فرد دیگری با کیسهای پلاستیکی در دست که تکه های آیفون در درون آن بوده به آنها مراجعه کرده تا محصول را برای وی تعمیر کنند. ظاهراً این شخص از عملکرد تلفن هوشمندش نارضایتی داشته و با اسلحه به آن شلیک کرده بوده است؛ شکی نیست که این شکل از صدمه دیدن دیوایس شامل گارانتی نمیشود.
در بخشی از صحبت های کارکنان سابق اپل آمده که کاربری به آنها رجوع کرده و موبایلی را در پیش روی شان گذاشته که شکل ظاهری اش دچار تغییرات جدی شده بوده است. این فرد به آنها میگوید با دستگاه مشکل دارد و به درستی کار نمیکند.
پشتیبانان اپل از او میپرسند که دقیقاً چه اتفاقی رخ داده؟ وی توضیح میدهد که در حال مکالمه با آن بوده که موبایل به یکباره داغ شده و در درون دست اش آتش گرفته، در نتیجه وی دستگاه را رها کرده است.
کارشناس اپل اسمارت فون مورد بحث را تحویل گرفته و در اتاقی دیگر قدری بررسی اش میکند. شواهد نشان میدهند که دستگاه به یقین با مایعی مانند آب در تماس بوده. کارمند اپل به نزد مشتری باز میگردد و این مسئله را به او توضیح میدهد، وی در پاسخ میگوید موبایل که آتش گرفت آن را در درون سینک ظرفشویی انداختم و آب را روی آن باز کردم.
کارمند برند ساکن کوپرتینو خاطر نشان میسازد واقعیت ماجرا احتمالاً این بوده که او دستگاه را در آب انداخته و سپس برای خشک کردنش آن را در درون مایکرویو قرار داده یا به هر حال اتفاقی شبیه به این رخ داده.
البته راهکارهایی هم در این بین وجود داشته که شما حتی اگر به آیفون خود صدمه وارد کرده بوده اید بتوانید با آنها اپل را مجاب سازید که آن را بدون دریافت هزینهای تعمیر کند. برای مثال یکی از کارکنان اسبق این مجموعه در اظهاراتش عنوان میدارد که آیفون ۶ مشکلی داشته که رفته رفته سبب میشده تصاویر ثبت گشته توسط دوربین اش دچار اعوجاج شوند.
در آن ایام اگر شما به اپل استور مراجعه میکردید و میگفتید آیفون تان به زمین افتاده و نمایشگرش شکسته است فروشگاه به یقین برای تعمیر مبلغی را از شما مطالبه می نموده است، ولی اگر به مشکل اعوجاج تصاویر اشاره میکردید بدون توجه به صدمات فیزیکی وارد شده به دیوایس، به شما یک موبایل جدید میداده اند.