همانطور که موتورهای جستجو دارای چند مرحله "جستجو" هستند، بیشتر افراد نیز برای بدست آوردن نتیجه بهتر در موتورهای جستجو، شروع به جستجو در شهر و محله های نزدیک به محل اقامت خود میکنند. این موضوع به دلیل افزایش نیاز بازدیدکنندگان است،آنها میخواهند بدانند با چه کسانی قرار است معامله کنند. بازدید کنندگان تمایل دارند شخصاً از محل کسب و کار شما دیدن نمایند. بنابراین هدف قرار دادن بازدیدکنندگان محلی در کنار بازدیدکنندگان جهانی، به وب سایت شما جهت جذب هردو قشر از بازدیدکنندگان کمک فراوانی خواهد کرد.
3دلیل جهت بهینه سازی وب سایت برای بازدیدکنندگان محلی:
٭ یک نام تجاری جهت آگاه سازی افراد بسازید
وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص محلی جهت افزایش آگاهی افراد از نام تجاری و محل جغرافیایی کسب وکار خود، بهینه سازی نمایید.
٭ از اهرم اطمینان و صداقت استفاده نمایید
اگر افراد و بازدیدکنندگان محلی به نام تجاری شما اعتماد کنند. این موضوع در وب سایت باعث جلب توجه دیگر بازدیدکنندگان در سراسر جهان خواهد شد. این برتری میتواند وب سایت شما را از دیگر رقبا تفکیک سازد.
٭ ROI وب سایت خود را افزایش دهید
بررسی های اخیر نشان داده است که بهینه سازی وب سایت( به صورت محلی و جغرافیایی) باعث افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار میشود. محلی بودن خدمات و محصولات باعث مقرون به صرفه شدن هزینهها شده و منجر به افزایش ROI در وب سایت شما میشود.
چگونه میتوان وب سایت خود را برای جستجو های محلی بهینه سازی کرد؟
بهینه سازی وب سایت برای یک کسب و کار محلی شامل مراحل بهینه سازی تمامی صفحات اصلی و پر مخاطب و دیگر صفحات به همراه صفحات درخواست و ارسال و دیگر موارد میشود.
مراحل زیر تضمینی است برای حضور وب سایت شما در نتایج جستجوهای محلی:
٭ اضافه کردن نام شهر به متا تگ ها:
اضافه کردن نام شهر به کلمات کلیدی اصلی در تگ عنوان مطالب، تگ کلمات کلیدی و تگ توضیحات در وب سایت شما یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی وب سایت شما میباشد. زمانی که موتورهای جستجو در حال ایندکس کردن وب سایتها هستند، ربات های جستجو بر روی نام شهر و تفسیر آن تاکید کرده و سپس در پایگاه دادهها نام شهر مورد نظر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نمایان خواهد شد.
٭ از دیگر متا تگ های اطلاعات محلی موجود استفاده نمایید
متا تگ های مختلف دیگری در HTML وجود دارد که میتواند به نفع بهینه سازی وب سایت های محلی عمل نماید. برخی دیگر از این متا تگها تحت عنوان های متا از جمله "کشور"، "موقعیت جغرافیایی" و یا ICMB میباشند. متا نام-کشور را میتوان با قرار دادن نام کشوردر تگ های اصلی که بازدیدکنندگان آن کشور هدف شماست، بهینه سازی انجام دهید. متا نام ـ موقعیت جغرافیایی و یا ICMB را میتوان در جهت مشخص شدن طول و عرض جغرافیایی مختصات شهر محل کسب و کار خود استفاده نمایید.
هر کشور دارای اطلاعات منحصر به فرد مربوط به ICMB میباشد. دادن این اطلاعات و مشخصات به موتورهای جستجو باعث ایجاد رتبه بندی محلی مطلوب تری برای وب سایت شما میشود.
٭ ثبت وب سایت در لیست مرکز کسب و کار محلی گوگل
گوگل این امکان را به شما میدهد تا وب سایت خود را در لیست مشاغل و کسب و کارهای محلی بدون داشتن هزینه، ثبت نمایید. در این لیست میتوانید جزئیات اطلاعات خود از جمله آدرس، محل فعالیت ها، شماره تماس، و ساعات کار خود را اضافه نمائید. تمامی جزئیات این اطلاعات در یک صفحه نمایش به صورت یک نقشه فشرده نشان داده و جزئیات دقیق محل کسب و کار شما نمایان میشود.
تمام کاری که شما باید انجام دهید، اضافه کردن وب سایت تان به لیست رکز کسب و کار گوگل میباشد. برای این کار باید مراحل سریع تایید اطلاعات وب سایت خود را انجام داده تا بازدیدکنندگان راه خود را به وب سایت تجاری شما پیدا نمایند.
٭ ایجاد بک لینک با کیفیت بال
یکی از جنبه های بسیار مهم بهینه سازی موتورهای جستجو ایجاد لینک میباشد. موتورهای جستجو برای لینک های دریافتی هر وب سایت اهمیت ویژهای قائل میباشد.و از آن به عنوان یک وسیله اندازه گیری جهت اندازه گیری میزان محبوبیت و شهرت وب سایتها استفاده میکنند.
شما میتوانید با ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های جستجوی صفحات با رتبهء بالا و یا Yellow pageها و یا موتورهای جستجوی محلی و همچنین استفاده از ابزارهای مدیریت سایت گوگل اقدام به ایجاد بک لینک با کیفیت بالا نمایید.
٭ انتخاب سرویس دهنده میزبان وب مناسب
اگر کسب و کار شما در انگلستان بوده و شرکت شما در آنجا مستقر میباشد و دامنهء وب سایت شما .com است، و البته سرور سرویس دهنده میزبان وب شما در استرالیا میباشد؛ در این صورت شانس افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو برای وب سایت شما در استرالیا بیشتر خواهد بود. دلیل آن این است که؛ موتور جستجو، وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت استرالیایی تشخیص میدهد وبرای موتورهای جستجو مشکل است که رتبه خوبی در موتورهای جستجوی انگلیس آن هم به عنوان .co.uk به این وب سایت بدهد.
به این ترتیب تصمیم خود برای داشتن میزبان وب مناسب در کشوری که بسیاری از مشتریان وب سایت شما زندگی میکنند را عملی نموده و آن را به دست ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب محلی بسپارید. بهینه سازی وب سایت برای جستجو های محلی، غالباً برای وب سایت هایی است که بر اساس ارائه خدمات تجاری و مبتنی بر افزایش تولید و فروش میباشد.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت :: بهینه سازی وب سایت های محلی Rated 4.5 / 5 based on 2 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟