اگر قصد دارید کسب و کار آنلاین راه بیندازید و یا کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، باید بدانید که چطور آنلاین بنویسید. عبارت "محتوا، پادشاه است" در طراحی سایت را اکثر افراد شنیدهاند و ممکن است امروز کمی کلیشهای به نظر بیاید، اما اهمیت کیفیت محتوای یک سایت، هنوز به قوت گذشته باقی است و این عبارت همانند گذشته که برای توصیف اهمیت محتوای سایت به کار برده میشد، معنا دار و مهم است.
اهمیت محتوای با کیفیت در طراحی سایت
محتوای با کیفیت، عامل کلیدی در طراحی سایت برای ایجاد تعامل و برقرای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت است. همین ایجاد تعامل ذره ذره به انجام عملیات های مهم تر، مثل انجام خرید و ... منتهی میشود و کاربران را به اقدام فرا میخواند.
در زیر به مواردی اشاره میکنیم که به شما کمک میکند برای محتوای سایت خود، استراتژی بچینید و محتوای مناسب ایجاد کنید.
تحقیقات در مورد مطالب مرتبط با زمینه کاری
با وب سایت هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری شما منتشر میکنند، ارتباط داشته باشید. از آخرین اخبار و چالش های مرتبط با زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد شما را وادار میکند تا سوال بپرسید، ایده های خود را بررسی کرده، آنها را گسترش دهید، جالب ترین آنها را برگزینید و در سایت خود قرار دهید.
مخاطبان هدف خود را بشناسید
شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک 5 ساله یا بهترین دوست خود و یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما میدانید که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبیق دهید تا برای آنها قابل فهم و درک باشد. این مهم در ایجاد محتوا هم صادق است.
به عبارت کلی باید:
درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید.
طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمیشود. بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. پس باید بدانید که آنها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید.
سعی کنید محتوای پیچیده ایجاد نکنید.
محتوای شما، کاملاً بستگی به خواسته های بازار هدفتان دارد
هدف گیری برای اقدام
ممکن است محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجهای که مد نظر دارید را دریافت نکنید. چرا؟
زیرا محتوای سایت شما خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمیکند و آنها را برای اقدام فرا نمیخواند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را برای اقدامی خاص فراخواند و آنها را به ایجاد تعامل با سایت تشویق کند. انجام کارهایی مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جدید به ایمیل، خرید محصول، شرکت در رویدادهای شما و یا Follow کردن صفحه فیسبوک.
نکته دیگر:
از جملات مجهول استفاده نکنید. " زندگی شما با محصولات ما بهتر میشود"
به جای جمله بالا از این جلمه استفاده کنید: "محصولات ما زندگی شما را بهتر میکند"
یا حتی عبارتی بهتر، مستقیم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشویق میکند:
"زندگی خود را با محصولات ما بهتر کنید"
مختصر و مفید
اگر میخواهید محتوای آنلاین بنویسید، با دقت و واضح این کار را انجام دهید. از بکارگیری متون طولانی و جملات اضافی بپرهیزید و حد امکان، محتوای سایت را مختصر و مفید ایجاد کنید تا از طریق کمترین کلمات، بیشترین پیغام و اطلاعات را منتقل کنید.
کاربران متن های کوتاه تر را راحت تر میخوانند و اگر با لغات مناسب و پیام های مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترین تاثیر را نسبت به متن های طولانی با توضیحات فراوان دارد.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت چگونه محتوا برای وب سایت انتخاب کنیم؟ Rated 5 / 5 based on 2 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟