پیدا کردن وب سایت هایی که برای فروش در وب سایت خود از محتوای بروشورهای تبلیغاتی "کپی paste" انجام دادهاند اصلاً کار دشواری نیست. این وب سایتها معمولاً دارای مطالب بسیار طولانی و پر از لغات بیهوده بوده و خواندن آن مطالب به صورت آنلاین بسیار دشوار میباشد.اغلب این افراد در طراحی سایت های خود اشتباهات فاحش و کشندهای را مرتکب میشوند که بزرگترین این اشتباهات این است که برای وب سایت خود مطالب و محتوای منحصر به فرد ایجاد نمیکنند. نوشتن محتوا و تهیه مطالب برای وب سایت با تهیه مطالب برای رسانه های چاپی مانند روزنامه بسیار متفاوت میباشد.زیرا در وب سایتها و مطالب آنلاین، افراد در واقع محتوا را نمیخوانند - بلکه آن را اسکن میکنند. برای اینکه مطالب وب سایت شما راحت تر به صورت آنلاین هضم شود.
در اینجا به 4 نکته مهم برای تهیه محتوای سایت ارائه میکنیم:
- نکته شماره یک – کاربران در وب سایت مطالب را نمیخوانند- اسکن میکنند
همانطور که قبلاً ذکر شد، کاربران متون موجود در صفحات وب سایت را مانند یک روزنامه نمیخوانند بلکه فقط با چشمان خود محتوای کلی و اطلاعات آن را اسکن میکنند.
مطالعات نشان داده است که حدود 79٪ از کاربران آزمایش شده همیشه مطالب موجود در صفحات را اسکن میکنند. تنها 16٪ از افراد کلمه به کلمهء مطالب را به صورت آنلاین مطالعه میکنند. به منظور ایجاد متن های مهم و برای خوانده شدن آن، عناصر بسیار مهمی وجود دارد که شامل:
استفاده از متن های پر رنگ یا Bold شده
استفاده از Bulletها (●،٭،- و...) یا نشانه گذاری در متن
استفاده از عناوین اصلی و فرعی
اندازه ظاهری فونت ها
به عنوان یک راهنمای کلی، سعی کنید حجم کلمات را در محتوا کمتر کرده و تنها ایدهها و نظرات مهم را در پاراگراف های مختصر و مفید ارائه دهید تا کاربران برای دریافت هرگونه اطلاعات با یک نگاه کلی آن را بدست بیاورند.
- نکته شماره دو – باریک نگه داشتن پاراگراف های محتوا
همه این موضوع را میدانند که متون طولانی به صورت افقی حجم بیشتری دارد و احتمال خوانده شدن آنها نیز کمتر میباشد. روزنامهها نیز سالهاست که این راز را میدانند و مقالات خود را به صورت ستون هایی کوتاه با عرض کم مینویسند. مهمتر از همه این که استفاده از ستون های باریک همراه با تصاویر برای پر کردن فضاهای خالی نیز بسیار مناسب میباشد.
- نکته سوم – قرار دادن متن های مهم در بالای fold
بسیاری از شما ممکن است بپرسید که fold چیست؟ fold خطی است که اولین صفحهء مشاهده شده توسط کاربر را از بخشی که کاربر برای دیدن اسکرول میکند، تقسیم مینماید. البته این خط تغییراتی خواهد کرد که این تغییر بستگی به رزولوشن صفحه نمایش کاربر دارد.
اما مطالعات نشان میدهد که بسیاری از کاربران بیشتر از وضوح 1024×768 و بالاتر در صفحه نمایش خود استفاده میکنند.
اطمینان حاصل فرمایید که لینکها و call to action های مهم شما در بالای fold همراه با متون تکمیلی در قسمت زیر به سمت انتهای صفحه وجود دارد.
- نکته شماره چهار – موتورهای جستجو را فراموش نکنید
هرگز فراموش نکنید که محتوای وب سایت شماست که رنکینگ وب سایت شما را میسازد و یا برعکس، خراب میکند. بنابراین مطمئن شوید که از راهنماییها و نکات ذکر شده در نوشتن محتوا در وب سایت خود استفاده کرده اید.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت دلایل عمده مورد مطالعه قرار نگرفتن مطالب وب سایت Rated 5 / 5 based on 2 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟