همکاری نوعی اولویت آن قدرت وب را برای ایجاد دسترسی مجانی، دسترسی به دانش در اختیار جامعه قرار خواهد داد.
MIT Press اعلام کرده است که گروه Futures Research (KFG)، اولین همکاری میان یک ناشر برجسته و یک آزمایشگاه علمی در سطح جهانی است تا نحوه ایجاد اطلاعات تحقیقاتی و اشتراک گذاری را اعلام کند.
ابتکار عمل MIT Press و آزمایشگاه رسانه های MIT به دنبال انتشار مجلات تحقیقاتی از یک فرایند بسته متوالی به یک باز،. هدف این است که فن آوری هایی را که بخشی از یک اکوسیستم دانش جدید باز است، توسعه دهیم و آنها را گسترش دهیم، که از طریق توانایی های وب برای تسریع کشف و انتقال دانش.
این تلاش تا کنون 1 دلار دریافت کرده است. 5 میلیون برای اولین سال عملیات خود، از طریق حمایت سخاوتمندانه رید هافمن، بنیانگذار LinkedIn و عضو شورای مشاوره رسانه های آزمایشگاهی MIT، و همچنین هدایای خاص پروژه های معروف از صندوق خانواده Siegel، جان S. و جیمز ل. بنیاد نایت، آلفرد پ. بنیاد اسلون، آزمایشگاه پروتکل و چندین اهدا کننده فردی.
هافمن میگوید که از این کار حمایت میکند زیرا معتقد هستیم که آینده ما بستگی به این دارد که چگونه میتوانیم از گسترش اطلاعات غلط و جلوگیری از دسترسی به منابع قابل اطمینان و قابل اطمینان اطلاعات.
او میگوید: «ضروری است که ما بایستی به سمت یک نظام بازتعریف دانش ایجاد و به اشتراک گذاشتن حرکت کرد.
چندین ماه پیش، مدیر ادبیات آزمایشگاه رسانهای Joi Itoand MIA Press Amy Brandbegan در حال تحقیق در مورد ایجاد یک انکوباتور در MIT برای ابزارها و فن آوری هایی است که میتواند یک مدل باز از تحقیق را فعال کند.
ما این فضا را برای آزمایش خالص ایجاد کرده ایم. و ما قبلا مزایای به اشتراک گذاشتن ایدهها را بین گروه های انتشاراتی اصلی و KFG در پروژه های نوآورانهای مانند فرانچنبرگ، JoDS و ourWorks در انجمن پیشرفته دسترسی به کتاب دسترسی مشاهده کرده ایم. ما معتقدیم که این نمونهها فقط آغاز تدریس، توسعه و همکاری متقابل هستند.
ایوتو، عضو هیئت مدیره مطبوعاتی MIT، میگوید مدل های چاپی نیاز به هماهنگ کردن مشوق های علمی با نتایج سودمند اجتماعی.
وی همچنین میگوید: ما همچنین میخواهیم به عنوان یک الگو برای دیگران از آنچه که مالکیت سازمانی این زیرساخت های ضروری به نظر میرسد و چگونه آن را در تقویت تأثیر سرمایه گذاری در تحقیقات اساسی موفق شود، خدمت میکنیم.
تری ائلینگ، مدیر طرح های استراتژیک در مطبوعات MIT میگوید: نیاز به ترویج انتشار موثر و عادلانه اطلاعات تحقیقاتی هرگز فوری نیست.
Ehling میگوید: مطبوعات در موقعیت منحصر به فرد بین ناشران ماموریتی قرار گرفتهاند تا یک رویکرد انضباطی و شفاف را برای باز کردن همکاری و آزمایش در نظر بگیرند، که همچنین به عنوان مدیر اجرایی گروه آینده آگاهی.
یکی از اولین پروژه های KFG این است که PubPub، یک پلت فرم نوشتن و نشر باز است که توسط Travis Rich و Tharik Shihipar توسعه داده شد در حالی که آنها دانشجویان فارغ التحصیل در آزمایشگاه رسانهها بودند. این پلت فرم، پروسه ایجاد دانش را از طریق یکپارچه سازی گفتگو، حاشیه نویسی، و نسخه بندی به یک نشریه دیجیتالی متصل میکند.
KFG نیز انکوبا کردن Underlay، فروشگاه دانش باز و توزیع شده است که توسط Danny Hillis و Sam Kleinand تصور شده است در حال توسعه با جوئل Gustafson. Underlay معماری است که برای گرفتن، اتصال، و بایگانی دانش عمومی و منبع آن، بایگانی کند.
ابتکار عمل در نزدیکی آزمایشگاه رسانهای و مطبوعات MIT در مرکز نوآوری کمبریج در میدان کنال.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت مطبوعات MIT، آزمایشگاه رسانه ها وب گروه آگاهی آتی را راه اندازی کرد Rated 4.5 / 5 based on 4 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟