ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، قصد نوشتن کتابی در مورد زندگی خودش، مایکروسافت و چگونگی تغییر دنیای فناوری دارد. نام این کتاب Hit Refresh است و انتظار میرود که در پاییز 2017 توسط انتشاراتی Harper Business عرضه شود. نادلا قصد دارد عایدی های این کتاب را به Microsoft Philanthropies ببخشد.
این اولین کتاب نادلا است و گویا وی تصمیم دارد تا کتابی متفاوت از زبان یک رهبر تجاری بنویسد. او میگوید که Hit Refresh کتاب راهنمای موفقیت یا دفترچه خاطرات نیست. کلمهای که در توصیف این کتاب بارها و بارها تکرار میشود، «تغییر شکل» است.
نادلا بارها تاکید داشته که تمرکزش روی مایکروسافت، این کمپانی را تغییر شکل داده تا به آینده نگاه کند. این کتاب، گویا در ارتباط با ضرورت انجام چنین کاری در همه جا است.
مدیرعامل ردموندی ها می گوید که این کتاب را برای اعضای تیم، مشتریان و همکاران مایکروسافت مینویسد. اگر هر کاربر ویندوز را یک مشتری مایکروسافت در نظر بگیرید (که احتمالا نادلا در نظر گرفته)، پس بنابراین از نگاه نادلا این کتاب برای همگان خواهد بود.
از نادلا که حالا سخت مشغول هدایت و به پیش راندن کشتی مایکروسافت است، چنین پروژهای انتظار نمیرفت اما او به طور کلی دستی به قلم دارد و در چندین رسانه نظیر فایننشال تایمز و اسلیت نوشته هایی منتشر کرده است.
بازوی Philanthropies که به مفهوم بشردوستی یا فعالیت های خیرخواهانه است، سال گذشته در مایکروسافت آغاز به کار کرد و در ماه ژانویه اعلام شد که قصد آنها ارائه رایگان منابع ابری به ارزش یک میلیون دلار است. حالا درآمدهای حاصل از کتاب نیز به این بخش خواهد رسید تا در واقع نادلا و مایکروسافت سرویس های خودشان را بیشتر تبلیغ کنند و همانطور که در کتاب آمده، برای دگرگونی و آینده آماده شوند.