اگر ما بتوانیم میراث جهانی یونسکو را از این طریق در واقعیت مجازی غوطه ور کنیم یا از واقعیت تقویت شده برای ارتباط با نقشه 3 بعدی خود استفاده کنیم چه میشود؟
برای بسیاری از مردم، شهر وکا ماچو پیکو در Andes of Peru یکی از آیکون های قابل تشخیص گردشگری باستان شناسی و ماجراجویی در جهان است.
اولین تلاش برای مستند سازی شهر ماچو پیکو در اواخر قرن نوزدهم، زمانی که مهاجران پرو و اروپایی در کوه های ناهموار در اطراف رودخانه اوروبامبا ماندنی گشتند انجام گردید.
اما پروفسور Hiram Bingham، پروفسور ییل، که در طول سفر خود در سال 1911، این مکان را مستند ساخت، به جامعهی بین المللی اعلام کرد که خرابه های اینکاها را از دست داده است.
به منظور دیجیتالی کردن اسناد و ایجاد بنیادهای پژوهش های آینده، یک تیم آزمایشگاهی از بخش معماری MIT، به رهبری پروفسور تاکیکو ناداکورا و پالوما گونزالس، استاد کارشناسی، در سال های 2016 در پروژه MIRI طرح جهانی میوه طرح میویدو پیکو کار میکنند.
تیم، نمایندگی معماری و محاسبات گروه، نخستین سفر گسترده را به دیجیتالی مدارک ماچو پیکو، با استفاده از آخرین نسل ابزار و تکنیکها برای کشف اهمیت معماری و شهری مکان و ایجاد یک نقشه 3 بعدی با استفاده از واقعیت واقعی را رهبری میکند.
Nagakura میگوید: ما معتقدیم که اسناد و مدارک از طریق روش های محاسباتی برای دیجیتالی کردن آثار معماری، کلید حفظ میراث فرهنگی بشریت است. اما این فقط یک ایده ساده برای عمل قدیمی است.
برای پروژهی پرو، تیمی از مجموعه مجتمع باستان شناسی در دو بار به مدت چند هفته در اواسط سال 2017 و اوایل سال 2018 بازدید کردند. در آن محل، بیش از 9،000 عکس از طریق دوربین های پانورامیک، ابزارهای اسکن فتومتریکری و هواپیماهای بدون سرنشین، جمع آوری شد.
ما قبل از ورود گردشگران باید به بقایای باستان شناسی بپردازیم و بعد از بستن این بنای تاریخی، این کار را انجام دهیم. تعهد و کار مشترک تیم MIT و دانشگاه سن آنتونیوآباد دلکوسکو با حمایت اداره انحصارطلبانه بر اساس داده های فتوگرامتری که آنها نمونه برداری میکنند انجام میگیرد.
تیم توسعه یافته مدل های 3 بعدی و در حال کار بر روی ایجاد تجارب واقعیت مجازی است که به مردم اجازه میدهد تا خود را در ماچو پیکو از هر نقطه از سیاره غوطه ور کنند.
در ماه دسامبر گذشته، تیم پلت فرم MIT طراحی را راه اندازی کرد، که بازدیدکنندگان امکان میدهد بخشی از کار انجام شده را ببینند و لذت ببرند.
این پروژه همچنین توانسته است ویژگی های معماری و مصالح ساختمانی شهر را با تکنیک های عکاسی با وضوح بالا ثبت کند.
در عین حال، آنها انتظار دارند که سایر رشتهها بتوانند از پایگاه های داده و مدل های فتوگرامتری که در حال توسعه هستند استفاده کنند.
فرناندو استست، انسان شناس و رئیس پارک باستانی ملی ماچو پیکو میگوید: ما از کار گروهی MIT بسیار هیجان زده هستیم.
معمار سزار مدینه، مسئول دیجیتالی کردن پارک ملی، معتقد است که همکاری با MIT بسیار پرثمر شده است.
ما از سال 2013 در مستندات سه بعدی کار میکردیم، اما همکاری با تیم MIT که توسط پروفسور ناداکورا با حمایت دانشگاه محلی ما به رهبری پروفسور ناداکورا به ما امکان میداد با استفاده از آخرین فن آوریها و نوآوری ها، به طور کامل به ماچو پیکو بپردازیم.
گروه ارزیابی و معماری در حال مذاکره با مؤسسات آموزش عالی و حفاظت از میراث پرو برای پیشرفت پروژه دیجیتال میباشد.
پروژه میشیکت ماچو پیکو با کمک صندوق جهانی بذر MISTI امکان پذیر شده است.
لطفاً در مورد مطلب فوق ستاره بدهید :
طراحی سایت تیم MIT منطقه ی تاریخی ماچو پیکو را دیجیتالی میکند Rated 4.5 / 5 based on 8 reviews.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟